פצועים בפיגוע ירי לעבר אוטובוס: 2 מחבלים נתפסו

בנצי לייזרוביץ No Comments on פצועים בפיגוע ירי לעבר אוטובוס: 2 מחבלים נתפסו

לוחם צה"ל נפצע באורח קשה וחמישה חיילים נוספים ואזרח נפצעו באורח קל. שני חשודים נתפסו ברכב וברשותם אמצעי לחימה. הכוחות ממשיכים בסריקות

צילום: תיעוד מבצעי מד"א
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פיגוע ירי בבקעה: לוחם צה"ל נפצע באורח קשה וחמישה חיילים נוספים ואזרח נפצעו באורח קל בפיגוע ירי לעבר אוטובוס שהסיע חיילים בכביש 90 באזור בקעת הירדן. כוחות צה"ל פתחו בסריקות וחסימות במרחב ונתפסו שני חשודים (תושבי ג'נין) ברכב וברשותם אמצעי לחימה. הכוחות ממשיכים בסריקות.

הנשקים שנתפסו. צילום: דובר צה"ל

במד"א עדכנו כי חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח 5 פצועים, בהם 2 במצב בינוני עם פצעי ירי במסוק מד"א לבי"ח רמב"ם ו-3 קל לבי"ח העמק כשהם סובלים מפציעות משברי זכוכיות.

חובש בכיר במד"א מתי כרמי סיפר: "ראינו מחוץ לאוטובוס 2 פצועים מירי שמטופלים ע"י כוח רפואה של צה"ל ואנשים שהיו במקום. אחד מהם גבר כבן 60 והשני צעיר יותר. הם היו בהכרה מלאה ותקשרו איתנו. בנוסף הביאו אלינו שני צעירים שנפצעו משברי זכוכיות. הענקנו להם טיפול רפואי והעברנו את שני הפצועים מירי למסוק מד"א שנחת בסמוך ופינה אותם לביה"ח רמב"ם. שני הפצועים קל פונו באמבולנסים שלנו לביה"ח העמק בעפולה".

פראמדיק מד"א משה לוי וחובש בכיר במד"א יונתן שנבאי סיפרו" "שני הפצועים היו בהכרה מלאה וסיפרו לנו על מה שהתרחש. מיד לאחר שהאוטובוס נעצר, אנשים שהיו במקום וכוח רפואי של צה"ל שהיו בסמוך, הגיעו והחלו להעניק להם טיפול ראשוני. גבר כבן 60 סבל מפצעי ירי בפלג גופו העליון וגבר צעיר שסבל גם הוא מפצעי ירי. העלנו אותם לאמבולנסים ופינינו לחבירה עם מסוק מד"א שנחת בסמוך. 3 פצועים קל מאוד משברי זכוכיות קיבלו טיפול בשטח והם פונו באמבולנסים להמשך טיפול בבי"ח העמק".

האוטובוס שהותקף | צילום: ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות,

ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות

במרכז הרפואי העמק מסרו: 3 פצועים מהאירוע בבקעה הגיעו בדקות אלה למחלקה לרפואה דחופה. מצבם קל. הם מטופלים. ד"ר גיל הירשהורן, סגן מנהל המרכז הרפואי עדכן:

video
play-sharp-fill

תיעוד נחיתת מסוק מד"א בבית החולים רמב"ם | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

video
play-sharp-fill

שר הביטחון בני גנץ מסר: "מאחל רפואה שלמה לפצועים בפיגוע בבקעת הירדן. כוחות הביטחון פתחו מיידית במרדף ושמו ידיהם על החשודים בפיגוע בפעילות מהירה ומקצועית. נמשיך ונגביר את הפעילות הממוקדת מול הטרור באיו״ש".

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו: "אני מתפלל לשלום הפצועים בפיגוע בבקעת הירדן ומחזק את כוחות הביטחון שפועלים בשטח. רק יד קשה תנצח את הטרור".

ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית מסר בעקבות הירי על אוטובוס בבקעת הירדן כי: "התחבורה הציבורית בכלל והאוטובוסים בפרט הם סמל שלטון ולכן הנהגים והנוסעים מותקפים שוב ושוב. משרד התחבורה חייב לאמץ במהירות הבזק את התוכנית לצמצום האלימות והטרור שהוכנה ע"י ארגון הנהגים וההסתדרות הלאומית. אסור שדם הנהגים והנוסעים יהיה הפקר".

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הגיב: "אי אפשר להמשיך במציאות הזאת. כמות פיגועי האבנים, בקבוקי התבערה והירי ביהודה ושומרון מזנקת. לא מדובר בסטטיסטיקה, מדובר בחיי אדם.

"תפקידה הראשון של ממשלה, כל ממשלה, הוא להעניק ביטחון לאזרחיה, וממשלת ישראל בהובלת שר הביטחון הכושל גנץ בתת תפקוד שמפקיר את ביטחון אזרחי ישראל.

"אני שולח חיזוק לכוחות הביטחון ורפואה שלמה ומהירה לפצועים ומתחייב בממשלה הבאה לשים את ביטחון אזרחי ישראל בראש סדר העדיפויות, מול איראן ושלוחותיה ומול הטרור המתגבר ביהודה ושומרון".

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר: "שוב פיגוע רצחני של מחבלים בתמיכתו של אבו מאזן ידידו הטוב ביותר של שר הביטחון גנץ. נגד הטרור צריכה להיות מערכה ללא פשרות. שוב מוכח שכאשר לא כותשים ביד קשה את הטרור, הוא מכה בחזרה. בתוך כך, מתפלל ומאחל רפואה שלמה לפצועים והנפגעים".

בתגובה לפיגוע הירי בבקעת הירדן, אומר מתן פלג יו"ר תנועת אם תרצו: "בזמן שבכירי הממשלה הלכו שבי אחר ארגוני תעמולה שבמימון ממשלות זרות יצרו בתוכנו תודעה כוזבת על "אלימות מתנחלים", ערביי הרשות הפלסטינית המשיכו בפעילות חבלנית עוינת על בסיס יומי. מעל 6,000 אירועי פח"ע אירעו בשנה האחרונה. הכתובת על הקיר. שר הביטחון פשוט מעדיף לכסח את הדשא ולחלום על הסכמי אוסלו עם מכחישי שואה, במקום לעקור את העשבים השוטים. ממשלת ישראל חייבת לנקוט ביד קשה ונחרצת מול הטרור הערבי, ובעיקר לאכוף את חוק קיזוז משכורות מחבלים. לא ייתכן שאבו מאזן יקבל פרס על עידוד הטרור".



0 תגובות